Podczas warszawskiego Marszu Niepodległości pojawiła się ostra wzmianka o świecie freak fightów, która szybko obiegła Internet. To pierwsza taka sytuacja, kiedy obraźliwe banery nawiązywały również do sportów walk.
„Generalnie nie lubimy syfu”
Jak co roku, 11 listopada, ulicami Warszawy przeszedł marsz z okazji Święta Niepodległości. Prezydent stolicy, Rafał Trzaskowski, szacował liczbę uczestników na około 40 tysięcy. Marsze są idealną okazją do wyrażania przekonań uczestników i upubliczniania powiązanych z nimi haseł. W tym roku, na ulicach Polski, również nie zabrakło fali transparentów. Poza hasłami odnoszącymi się do sytuacji politycznej czy gospodarczej w państwie, jak i na świecie można było spotkać sportowy akcent.
Młodzież Wszechpolska jest prężnie działającą i kontrowersyjną organizacją wyznającą idee chrześcijańskiego nacjonalizmu. Hasła członków niejednokrotnie widniały na wielu wydarzeniach społecznych. Ich działania można obserwować również na mediach społecznościowych, m.in. na Instagramie.
Zdjęcie transparentu z sobotniego marszu, które szybko obiegło Internet, to ich sprawka. Generalnie nie lubimy syfu - taki napis widniał na transparencie wraz z postacią wyrzucającą do kosza na śmieci loga Polskich federacji freak-fightowych – Clout MMA, PRIME MMA I FAME MMA.
Marsz Niepodległości i środowiska narodowe przyłączają się do akcji przeciwko patocelebrytom. pic.twitter.com/dZuWjwSERH
— Dominik Serwacki 🇵🇱 ✍️ 🌍 (@DominikSerwacki) November 11, 2023
Tuż pod główną grafiką znalazło się hasło - Młodzież przeciwko patocelebrytom. Ten sam motyw widniał również na innych transparentach wraz z wizerunkami dobrze znanych influencerów, takich jak Oliwka Brasil, Fagata, Maja Staśko, Jacek Murański czy Jaś Kapela.
Wszechpolacy przeciwko patocelebrytom niszczącym głowy młodych ludzi dla sławy i pieniędzy ❗
Oliwka Brazil, Jaś Kapela, Maja Staśko WON ❌#MarszNiepodległości2022 pic.twitter.com/D2UMOZoQbn
— Młodzież Wszechpolska (@MWszechpolska) November 11, 2022
Czy ten ruch wpłynie na popularność Polskich gal freak-fightowych? Komentarze pod zdjęciami banerów zdecydowanie świadczą o tym, że większości spodobała się ta akcja.