Profesjonalna Liga Piłkarska (LFP) potwierdziła, że ​​McDonald's został nowym sponsorem tytularnym najwyższej klasy rozgrywkowej francuskiej piłki nożnej, Ligue 1.

Kontrakt

  • Trzysezonowa umowa rozpoczynająca się 1 lipca 2024 roku
  • McDonald's zaoferuje fanom atrakcje podczas wydarzeń Ligue 1 i eLigue 1
  • Współpraca przy „ambitnych programach społecznych i środowiskowych”

Kontekst

Wcześniej w tym miesiącu pojawiła się informacja, że ​​McDonald's złożył ofertę zostania nowym sponsorem tytularnym Ligue 1. Gigant branży fast food zastąpi Uber Eats od sezonu 2024/25. Platforma dostarczająca jedzenie była sponsorem tytularnym ligi od sezonu 2020/21, a umowa warta była około 17 milionów euro (18,4 miliona dolarów amerykańskich) rocznie.

Wartość kontraktu McDonald's nie została ujawniona, ale początkowo informowano, że będzie wart 60 milionów euro (64,9 miliona dolarów amerykańskich) w ciągu trzech lat. Według L'Équipe, łączna wartość kontraktu wynosi 90 milionów euro (97,4 miliona dolarów amerykańskich).

W czasach, gdy entuzjazm dla Ligue 1 nigdy nie był tak silny, zwłaszcza przy rekordowych frekwencjach na stadionach, powitanie międzynarodowej marki, takiej jak McDonald's, w ojczyźnie francuskiej piłki nożnej zawodowej, stanowi bardzo silny sygnał atrakcyjności Ligue 1 – powiedział prezes LFP Vincent Labrune.

 

Ta ważna umowa oznacza unię między dwoma popularnymi i dostępnymi światami, nierozłącznymi dla wielu zwolenników. W przypadku McDonald's naszą ambicją jest oferowanie licznych aktywacji skierowanych do fanów i wszystkich Francuzów, którzy są przyzwyczajeni do odwiedzania jego restauracji.

 

Ta nowa umowa oznacza również koniec wspaniałej współpracy z Uber Eats jako sponsorem tytularnym Ligue 1. Chciałbym szczególnie podziękować kierownictwu Uber Eats France za zaufanie i wsparcie.