Z powodu pandemii koronawirusa mistrzostwa Europy w piłce nożnej, które miały odbyć się w 2020 roku, zostały przełożone na kolejny. W związku z tym, że planowo wydarzenie odbyłoby się w 60. rocznicę pierwszego takiego turnieju na starym kontynencie, UEFA podjęła decyzję o zachowaniu pierwotnej nazwy, czyli Euro 2020. Dzięki temu upamiętnione zostaną wysiłki krajów, w których piłkarska społeczność zjednoczyła się, reagując na wybuch epidemii.
Partnerzy na Euro 2021 angażują się niezwykle mocno we wszystkie działania, umożliwiające zorganizowanie turnieju w takiej formie, jaka będzie odpowiadała pasjonatom piłki nożnej zarówno z Europy, jak i z całego świata. Oficjalnym sponsorem mistrzostw została Coca Cola. Euro 2021 odbędzie się więc z wszechobecnym logiem tej marki, zarówno na stadionach, jak i w materiałach marketingowych.
Główny partner logistyczny UEFA FedEx wesprze komitet podczas organizacji mistrzostw w 11 krajach na terenie całego starego kontynentu. Marka ta od wielu lat sponsoruje rozgrywki ligi UEFA, a dzięki swoim wykwalifikowanym pracownikom oraz oplatającej całą Europę sieci dróg, będzie w stanie pomóc w organizacji tego ambitnego przedsięwzięcia. FedEx jako partner logistyczny UEFA będzie odpowiedzialny za kluczowe działania związane chociażby z transportem zawodników pomiędzy stadionami.
Partnerzy w trudnych czasach – wszystkie ręce na pokład![sponsorzy euro 2021]()
Kolejnym oficjalnym partnerem mistrzostw jest Volkswagen Europy 2021 – tak duża impreza, zaplanowana z tak wielkim rozmachem, a do tego odbywająca się w trudnym dla świata okresie, wymaga wyjątkowo skutecznych oraz dobrze zaplanowanych działań. Dlatego wszyscy sponsorzy na mistrzostwa Europy zostali wybrani spośród najlepszych globalnych marek, które są w stanie sprostać specyficznym wymaganiom. Niemiecki koncern motoryzacyjny z pewnością cieszy się z możliwości promocji własnej marki jako oficjalny sponsor EURO 2021, a także jest gotowy na wszystkie wyzwania logistyczne, jakie ta pozycja ze sobą niesie.
Aby sprostać tak dużemu wyzwaniu logistycznemu, partnerzy na Euro 2021 będą musieli wdrożyć specjalnie przygotowane procedury oraz rozwiązania. Volkswagen zamierza na przykład zorganizować kilkanaście tysięcy wolontariuszy, którzy we wszystkich miastach mają pomagać fanom w jak najszybszym dostaniu się na wybrany mecz. Wskażą oni, którą linią metra lub autobusem najłatwiej dojechać we wskazane miejsce. Będą to osoby doskonale znające miasto i specjalnie przeszkolone.
Jeżeli chodzi o markę Volkswagen Europy 2021 mistrzostwa zyskają jeszcze jedno istotne wsparcie. Koncern planuje optymalnie wykorzystać tzw. ride-pooling, czyli używanie samochodów osobowych do przejazdów grupowych. Kibice będą mogli skorzystać z dedykowanej aplikacji, za pomocą której zarezerwują sobie transport w wybranej przez siebie strefie. Takie rozwiązanie powinno odciążyć komunikację miejską w trakcie trwania turnieju. Volkswagen z pewnością wykorzysta do tego celu także pojazdy elektryczne.
Wielu obecnych sponsorów wspiera rozgrywki piłki nożnej na starym kontynencie i na całym świecie od wielu lat. Tak właśnie jest w przypadku marki Coca Cola Euro 2021 to nie pierwsza impreza, którą sponsoruje koncern. Pierwszy raz pojawiła się na mistrzostwach Europy w roku 1988.
Sponsorami Euro 2020, o których raz po raz słyszycie w telewizji przy okazji kolejnych transmisji, są także marki Pyszne.pl oraz aplikacja Tik Tok.
Optymizm i nadzieja na przyszłość![mistrozstwa europy 2021 sponsorzy]()
Pomimo wielu piętrzących się trudności, wszystko wskazuje na to, że mistrzostwa Europy 2021 w piłce nożnej zostaną przeprowadzone tak, jak je zaplanowano. Zarówno fani tego sportu, jak i typerzy z pewnością nie mogli doczekać się rozpoczęcia wydarzenia. Każdy sponsor Euro 2021 dokłada wszelkich starań, aby prace przygotowawcze przebiegały bez jakichkolwiek zakłóceń. Największym wyzwaniem z pewnością stanie się organizacja turnieju aż w 11 krajach na kontynencie. Przez krótki czas w prasie pojawiały się plotki, że UEFA planuje całą imprezę przenieść do jednego państwa, jednak okazały się one mylne.
Żaden legalny bukmacher naturalnie nie został sponsorem Euro.